La oss begynne med det vi vet....
Vi vet at mennesket og natur (ikke begrenset til blomster og bier, men innkludert hele universet) eksisterer i en symbiose hvor altså den ene ikke kan utelates fra den andre. Alt henger sammen. Og fellesnevneren er energi. All materie, når den brytes ned, består av atomer i bevegelse. Det er atomenes struktur og svingningstall som avgjør materiens ytre skall og egenskaper. Grovt fortalt. Maten vi spiser består altså av atomstrukturer med forskjellige svingningstall. Vi består også av atomstrukturer med ett bestemt svingningstall. Sett på denne bakgrunn forstår vi lettere at den maten vi spiser nødvendigvis må påvirke oss på ett "molekylært nivå".

Jeg innleder med dette for at det skal bli lettere å forstå hvordan vi mennesker også påvirker hverandre. For å si det litt tabloid, en sinna mann har ett annet svingningstall enn en rolig avballansert person. Ett sykt menneske har ett annet svingningstall enn ett friskt menneske. Kroppens aura, som på en litt romantisk måte kan kalles sjelens fingeravtrykk, vil være synlig påvirket av dette.

En sykdom eller en sinnstilstand vil nødvendigvis påvirke kroppens svingningsnivå og altså derigjennom eller på grunn av dette føre til en uballanse i kroppens energiflyt. Faktisk kan også energier bremses helt opp av blokkeringer.

Hvordan stiller du deg til healing som behandlinsmåte ?
Når du har lest det ovenstående og insett realitetene i dette vil du også lettere kunne forstå hvorfor healing faktisk hjelper. Det som skjer under en healing er at man faktisk justerer eller ballanserer kroppens energiflyt slik at kroppens egne evner til selv å reparere seg kan tre i kraft. Visste du ikke at kroppen selv kan reparere seg ? La meg bruke følgende opplagte bilde på det. hva skjer når du kutter deg i fingeren ? Du blør..men hvor lenge ? Noen minutter intill kroppen selv har fikset skaden. Det er ikke mer avnsert en dette.
Og det å tro at vår fantastiske kropp er begrenset til koagulering av blod er vel neste mer vrient å tro enn det motsatte, nemlig at det ikke finnes en eneste tilstand som kroppen ikke er i stand til selv å lege...riktignok med litt hjelp.

Og hjelp trenger den ikke fordi den ikke har egenskapene selv men fordi de har blitt svekket over tid......

Har du meninger om dette ? Bli med på diskusjonen :)

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

I en diskusjon skal det vel være litt imotsigelser, men jeg syns det er helt fantastisk at det finnes noe sånt som healing for det er faktisk mye healing kan gjøre som mange tar medisiner for eller annet. Man trenger ikke alltid putte i seg kjemikalier for å bli frisk eller føle seg bedre. Det er så mye annet deriblandt Healing. Å bruk hverandres energi for fysisk heling er jo utrolig greit. Tenk så mye man slipper vis man velger å prøve healing i stedet for medisiner og kjemikalier: bivirkninger, tenk: hudutslett, hevelser, plager i nerver og og indre organer. alt dette slipper du, den eneste bivirkningen med healing jeg har lagt merke til er faktisk at jeg blir litt søvnig, men det kommer tross alt av energi, som igjen er det som hjelper. Det er supert!!:)

Svar på dette

Healing er ikke så skummelt som det høres ut til, helt naturlig spør du meg. Men noen tar av helt og tror de kan ordne opp i alt. Når en på en eller annen måte ikke er frisk lenger så er det blokkeringer og da slutter kroppen å virke som den skal. Når "noen" legger hendene på en da og musklene slapper av så kommer sirkulasjonen i gang igjen, og tanker og følelser må være med...ja en enkel mening, men ut over det så er det mye mer.... som jeg ikke kan forklare..
Har vært borte i en healer som skulle gjøre nakken min litt bedre, jeg ble iskald og helt stiv i kroppen (jeg hadde aldri møtt han før) Nå er han gift med venninna mi...hmm..

Har vært litt borte i reiki, drømmetydning, tarot og prøvd å få kontakt med tidligere liv.(spennende og fikk noen svar der ja) Og ja jeg er overtroisk (jobber med fjøsnisser som ikke er nisser men av de underjordiske slekter)..Ja det var litt om meg og "min tro"

Svar på dette

Hei på deg Grete
Ja det var en enkel forklaring men en ganske god en :) Kroppen har den fantastiske evnen at dehn healer seg selv men ofte kan den trenge hjelp til å komme i gang. Blokkeringer i energiflyten er mer vanlig enn folk flest er klar over. Healing er en måte å få flyten i gang igjen slik at kroppen kan sette i gang med "oppryddingsarbeidet".
Det er liksom ikke verre å gripe dette enn å tillate seg å tro på det vitenskapelige faktum at ALT er energi på forskjellige frekvens områder. Når kontakt mellom energier på samme frekvensnivå oppstår så skjer det noe.

Fjøsnisser og andre småfolk har jeg ikke stiftet bekjenstskap med men jeg er reiki healer så jeg har erfart mer enn en gang at det ikke er noe muffens med det og at det virker ( riktig nok ikke hver gang og der er jeg ydmyk nok til å innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor )
:)

Svar på dette

Hei igjen!
Det må ha noe med kjemi og gjøre tror jeg. Var på et seminar på Montebello på Lillehammer for noen år siden. (Vi som hadde overlevd canseren fikk et tilbud) Der skulle vi prøve ut en type healing som kunne brukes på pasienter som fikk cellegift. Så jeg skulle ligge på benken og det skulle stå en på hver side og holde på meg, flytte hendene nedenifra og opp, sakte. Den ene var en koselig person og den andre var heller "såder".... Jeg ble varm på den siden som hun koselige holdt på og iskald på den andre. Derfor tror jeg at en stenger ute noen, om du forstår hva jeg mener.
Har du vært noe borti Liana?
Spennende dette her!
Ser et bilde inne på her, noen har tatt i skogen med en skygge og et med noe annet uforklarlig. Det er ikke så rart det, ser sånt ofte når jeg vandrer i skogen. ...det er der en får kontakt med de underjordiske (jada er litt rar, men ikke si det til noen hehe...)

Svar på dette

Hei hei.Syntes healing er en fin behandlingsmåte.Har tatt Reikikurs for noen år siden,og startet en alternativklubb hjemme hos meg hvor vi møttes 1gang i mnd,Vi hadde det kjempeartig fordi vi drev med litt forskjellig innen det alternative.Har vært inne på tanken å starte en ny klubb.Herlig å treffe mennesker med samme innteresser.Er også medlem av Energica så jeg har en del bøker.For øyeblikket holder jeg på med Energihealing og The Secret.Spennende.Har forresten kallenavnet Oceana blue på nettby om noen ønsker å ta kontakt.Klemz

Svar på dette

Turid sa:
Hei hei.Syntes healing er en fin behandlingsmåte.Har tatt Reikikurs for noen år siden,og startet en alternativklubb hjemme hos meg hvor vi møttes 1gang i mnd,Vi hadde det kjempeartig fordi vi drev med litt forskjellig innen det alternative.Har vært inne på tanken å starte en ny klubb.Herlig å treffe mennesker med samme innteresser.Er også medlem av Energica så jeg har en del bøker.For øyeblikket holder jeg på med Energihealing og The Secret.Spennende.Har forresten kallenavnet Oceana blue på nettby om noen ønsker å ta kontakt.Klemz

Svar på dette

Eli Halden sa:
Turid sa:

Svar på dette

Hei er intresert i healing va er The Secret for noe hva gjør du da håper å få svar

Svar på dette

Svar på dette

RSS

Om

Oagee Oagee opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

Merke

Laster...

© 2009   Laget av Oagee på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte